Ads

Ads

Russia: Dozjd TV – or TV Rain – was created four years ago. It was very popular when the big protests against Putin for just over two years ago appeared and is one of few TV channels from Russia that got critics and have open mind towards Russia government. But the free times for Russian media is getting worse day by day.

All of the Russian cable companies have thrown out Dozjd, including Beeline, owned by Vimpelcom. Telenor in Norway owns and controls a scant 43 percent of the voting shares in mobile operator, but have done nothing to stop the shut downs.

Norway is promoting for its free speech in media, but this harms Telenor more than it seems.

Source:
aftenposten.no


Ads

Ads